חלק מקדים ובסיסי בתכנון סידור העבודה הוא קבלת זמינות העובדים המבוססת על בקשותיהם ואילוציהם לאותה התקופה.לימודים, חופש, בדיקות רפואיות וזמן איכות עם המשפחה והחברים הם חלק אינטגרלימהחיים ויש להתחשב בהם.
עםזאת, עדיין צריך להשלים את סידור העבודה. אז איך בכל זאת אפשר לנהל זאת בצורהנכונה?הנה כמה רעיונות ונקודות שאפשר וניתן לקחת בחשבון:
הגשת זמינות ובקשות העובדים באפליקציה –
נקודת הפתיחה, תמיד זמין –
הגשת אילוצים לפי שעות –
קביעת חוקים והגבלות לבקשות העובדים –
תזכורת להגשת משמרות –
לסיכום, הגשת זמינות העובדים ובקשות החופשה שלהם הן מרכיב בסיסי וקריטי ביכולתו של המנהל לתכנן את סידור העבודה ולכן מומלץ להשתמש בכלים יעודיים ומתאימים לנקודה זו. חשוב להגביל את כמות הבקשות לעובד באופן מדויק, לתת לעובדים להגיש את הבקשות באופן מדויק ונוח וכמובן להגדיר את זמן הגשת הבקשות ולתזכר את העובדים בהתאם.