כל ארגון שיש בו עובדים שעובדים במשמרות יודע כמה תכנוןהמשמרות על כל רבדיו הוא קריטי להצלחת העסק.
תכנון מדויק של שעות המשמרת, כמות העובדים במשמרת, הרמה של כלעובד והתפקיד שהוא יעשה היא חיונית כדי לספק שירות מצויין ללקוח, ניהול נכון שלרווחיות העסק וכמובן שביעות רצון העובדים.
אלה הם כמה קריטריונים חיוניים שיש לקחת בחשבון בתכנון שיבוץ העובדים בסידור העבודה:
בניית תקנים –
שלב בניית התקנים הוא קריטי, מנהל הסידור בונה אסטרטגיה שלמה שבתוכה גלום הבסיס של תכנון סידור העבודה.
חסכון בעלויות כח אדם –
ניהול נכון של שעות וכמות העובדים במשמרת היא מפתח להצלחת העסק ולמתן שירות מעולה ללקוח.
לדוגמא: שינוי שעות המשמרת, כמות עובדים, שיבוץ של עובד "יקר" מדיי במשמרת מסוימת ועוד. היכולת לצפות בעלויות כבר בשלב השיבוץ תיתן למנהל הסידור ולארגון יכולת לצמצם בעלויות כוח אדם ולהגדיל את רווחיות העסק. בנוסף תתאפשר יכולת לניהול עתידי של תקציבים והגדלת רווחים.
שינויי אד הוק –
כל ארגון שעובד במשמרות יודע כמה העולם הזה דינמי ולעתים רצוף שינויים שדורשים התייחסות. מנהל סידור העבודה נאלץ לעיתים להתנהל מול מקרים שדורשים התייחסות מיידית ולתת פתרונות מהרגע להרגע.
כמה דוגמאות: עובד שנאלץ להעדר, ריבוי פניות במוקד השירות ועומס חריג ועוד.
תקשורת רציפה ועדכנית עם העובדים –
העולם החדש מצריך מכל ארגון לזהות טכנולוגיות שיתנו לו מענה ליצירת תקשורת טובה עם העובדים ולעדכן אותם בשינויים שנעשים לאורך השבוע בארגון ובסידור העבודה.
אפליקציה לעובדים היא פלטפורמה שבה העובד יוכל לרכז ולנהל את כל התקשורת שלו עם הארגון, העובדים ומנהל סידור העבודה. אפליקציה תייעל את עבודתו ותיתן לו מענה מכל מקום ובכל זמן. כך נוכל לחזק את החיבור והזדהות העובד עם הארגון שבו הוא עובד.
אלה הם כמה קריטריונים מהותיים להצלחת העסק בשיבוץ עובדים למשמרות. עכשיו רק נשאר למצוא מערכת שיבוץ עובדים במשמרות שתיתן מענה רחב לכלל הצרכים, תייעל את תהליך שיבוץ העובדים ותוכל לבצע סידור עבודה יותר מדויק ועם זאת אופטימלי וגמיש.
כל זאת על ידי שימור שביעות רצון העובדים ורווחי הארגון.